Gestern, 12:40
Nach dem Desaster um die Constellation-Klasse (ich habe den Klassennamen nun mal aus dem Titel des Stranges entfernt und ihn nun eher allgemein gehalten), sucht man nach Auswegen. Und die Cutter der Legend-Klasse scheinen immer mehr in den Fokus zu rücken. Ob man allerdings bis 2028 tatsächlich nun schon die neue Klasse im Wasser hat bzw. erste Einheiten, muss man mal abwarten.
Nach dem Ende Constellation-Klasse - offiziell wegen Kostenüberschreitungen, andere sagen wegen zu großen Zeitverzögerungen wegen Fachkräftemangels (ongoing workforce challenges) auf den Werften -, dem Theater um die eher weniger überzeugenden LCS, baut man also nun eine abgespeckte 127-Meter-Fregatte auf der Basis der Legend-Klasse.
Ich sehe schon, die Arleigh Burkes müssen noch arg lange herhalten. Ich habe so manchmal den Eindruck, unser teilweises Gemurkse ist ansteckend...
Schneemann
Nach dem Ende Constellation-Klasse - offiziell wegen Kostenüberschreitungen, andere sagen wegen zu großen Zeitverzögerungen wegen Fachkräftemangels (ongoing workforce challenges) auf den Werften -, dem Theater um die eher weniger überzeugenden LCS, baut man also nun eine abgespeckte 127-Meter-Fregatte auf der Basis der Legend-Klasse.
Ich sehe schon, die Arleigh Burkes müssen noch arg lange herhalten. Ich habe so manchmal den Eindruck, unser teilweises Gemurkse ist ansteckend...
Zitat:U.S. Navy Now Wants A New Frigate And Fasthttps://www.twz.com/sea/u-s-navy-now-wan...e-and-fast
Canceling the Constellation class has left a glaring gap in the Navy's plans, but it now says it still wants to deliver a frigate by the end of the decade. [...]
The U.S. Navy says it is aiming to have the first of a new class of frigates based on an existing American design “in the water” by 2028. The U.S. Coast Guard’s Legend class National Security Cutter is reportedly the basis for the design in question. This all follows a decision to cancel the Constellation class frigate, a program marred by major delays and cost growth, which has now further exposed a highly concerning gap in the service’s future force structure plans. Constellation, meant to right the wrongs of the disastrous Littoral Combat Ship (LCS) program by buying a largely off-the-shelf frigate, had turned into a boondoggle of its own. [...]
As noted earlier, the frigate debacle follows on from the acquisition of two chronically underperforming classes of Littoral Combat Ships (LCS) and the decision to slash purchases of Zumwalt class stealth destroyers (also known as DDG-1000s) down to just three hulls. The service currently relies heavily on its Arleigh Burke class destroyers and Ticonderoga class cruisers, the last of the latter of which are set to be retired in 2029. As such, the service has a very pressing need for additional smaller, but more capable surface combatants, as well as more surface warships overall. [...]
“We will be building a frigate. It will be based on an American design,” Phelan had said last weekend at the Reagan National Defense Forum, according to Defense One. “It is something we can build that we think, actually, will be done before the old Constellation.”
Schneemann
