08.07.2014, 19:21
Die mosambikanische Luftwaffe ist wieder da: Mit acht MiG-21 und einer L-39 Albatros, die wiederhergestellt und aufgewertet wurden:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.janes.com/article/40440/aerostar-completes-mozambique-mig-21-and-l-39-restoration-and-upgrade">http://www.janes.com/article/40440/aero ... nd-upgrade</a><!-- m -->
Die MiG-21 sind natürlich nichts im Vergleich zu den Su-30 der ugandischen Luftwaffe oder den JAS-39 Gripen der südafrikanischen Luftwaffe, aber sie sind im Moment für den Bedarf der mosamikanischen Streitkräfte ausreichend.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.janes.com/article/40440/aerostar-completes-mozambique-mig-21-and-l-39-restoration-and-upgrade">http://www.janes.com/article/40440/aero ... nd-upgrade</a><!-- m -->
Zitat:Aerostar completes Mozambique MiG-21 and L-39 restoration and upgrade
The Mozambique Air Force (Força Aérea de Moçambique - FAM) will shortly receive back into service all eight MiG-21 'Fishbed' fighters and one Aero L-39 Albatros jet trainer that have been undergoing refurbishment work in Romania, it was announced on 7 July.
Romanian aerospace company Aerostar recently completed the restoration project on six single-seat and two twin-seat MiG-21s (believed to be MiG-21bis 'Fishbed' and MiG-21UM 'Mongol-B' platforms respectively), as well as on the twin-seat L-39ZO.
Die MiG-21 sind natürlich nichts im Vergleich zu den Su-30 der ugandischen Luftwaffe oder den JAS-39 Gripen der südafrikanischen Luftwaffe, aber sie sind im Moment für den Bedarf der mosamikanischen Streitkräfte ausreichend.