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Normale Version: The Royal Navy
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Zitat:GROSSBRITANNIEN

Zehn Jahre nach ihrer Ausmusterung soll die Fregatte SCYLLA jetzt vor der Südostküste Cornwalls versenkt werden.

Das 1970 in Dienst gestellte zur LEANDER-Klasse gehörende Schiff war in der 80-er Jahren noch modernisiert worden (u.a. Nachrüstung mit Seeziel-FK Exocet), 1993 dann aber parallel zum Zulauf neuer Fregatten der DUKE-Klasse (Type 23) ausgemustert worden. Da die SCYLLA in den vergangenen Jahren letzte noch in britischen Gewässern "schwimmende" Fregatte der LEANDER-Klasse war und zugleich auch letztes in Plymouth für die Royal Navy gebautes Kriegsschiff ist, gab es verschiedene Vorstöße, sie als Museumsschiff zu erhalten. Diese scheiterten allerdings regelmäßig an den damit verbundenen Kosten.

Nun hat das National Marine Aquarium in Plymouth die SCYLLA für etwa 300.000 Euro gekauft. In den nächsten Tagen wird sie von Portsmouth - wo sie in den letzten Jahren aufgelegen hatte - nach Plymouth geschleppt. Nach umweltgerechter Vorbereitung soll die Fregatte dann demnächst in 20 m Wassertiefe vor der Whitsand Bay (Cornwall) versenkt und als künstliches Riff zur Unterwasserattraktion für Sporttaucher werden.

Ausgemusterte Kriegsschiffe wurden u.a. bereits in Kanada, Australien, Neuseeland und vor Kuba einer solchen "Endverwendung" zugeführt. In Europa ist die Umwandlung der SCYLLA in ein Riff aber Premiere.
Ich wollte dewegen keinen neuen Thread aufmachen,Ich wusste gar nicht dass GB noch Leanders hat.Weiß jemand ob es noch andere ausgemusterte aber noch ziemlich moderne Kriegschiffe in GB gibt?
Zumindest scheint der Zulauf der ersten drei Atom-U-Boote der Astute-Klasse gesichert zu sein. Diese Fahrzeuge sind notwendig, um die alte Swiftsure-Klasse ablösen zu können. Zudem ist ein zweites Batch von U-Booten der Astute-Klasse geplant, das drei weitere Fahrzeuge dieser Klasse umfassen soll.
Ist das mit dem 2. Batch sicher?Es ist schwer vorstellbar eine Kalsse von 6 solcher guten aber auch immens teuren Boote zu haben.(Stückpreis:ca.1 Mrd. Pfund.).
@Rob
Das 2.Batch von U-Booten der Astute-Klasse ist nach meinem Wissenstand bisher nur geplant. Wie es mit der Finanzierung des 2.Batch der Astute-Klasse aussieht weiß ich leider nicht.
Zitat:The MoD is considering plans for a second batch of up to three more of these potent boats, and the final decision is expected at the end of 2003.
[Bild: %5B(1055)-27-04-2001%5Dastute2.jpg]
Zitat:HMS Astute will displace 7,800 tonnes dived and is 97 metres long, she will have six weapons tubes a massively increased firepower compared to predecessors and will be equipped from day one to operate cruise missiles.
The Astute Class submarines will be built with six 533 mm torpedo tubes and they will be able to carry a total of 36 torpedoes, missiles and mines. Weapons will include the Spearfish torpedo and Submarine-Harpoon anti-ship missile.The Astute Class submarines will also carry Tomahawk.
Das werden auf jeden Fall tolle SSNs.
So nach dem Update über die Astutes,hier ein Update zu den Type 45s.
[Bild: type-45-989574819f.jpg]
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.type45.com/frames_ie.html">http://www.type45.com/frames_ie.html</a><!-- m -->
Zitat:155mm Naval Fire Support
In collaboration with DERA and GIAT, RO Defence are involved in a jointly funded study to assess future naval fire-support requirements for the Royal Navy. Work will focus on the potential to develop a 155mm naval gun which could take advantage of standard NATO ammunition and new extended-range guided munitions already in development for land-based 155mm artillery. The study was intended to identify key enabling technologies, risk-reduction and the most affordable approaches to future naval fire support.

A key driver for the programme is to examine the feasibility of using standard 155mm modular charge ammunition in a naval environment. This would provide commonality with land-based ammunition stocks, thereby leveraging existing development efforts and driving down cost.

However, the development of charge-handling technology able to achieve an adequate rate of fire (in the order of 20rds/min) is seen as a major challenge. Current naval gun systems use single-piece cartridges with less complex handling requirements.

A range in the order of 100km is sought. However, it is acknowledged that a baseline system might enter service with ammunition offering a range of 60-70km, with a full capability to be realised at a later date.

The RN aspires to introduce a new 155mm gun to service as part of the incremental acquisition plan for the new Type 45 destroyer. Although the first three Type 45s will enter service with the existing Mk 8 Mod 1 gun, space and weight margins in the design will provide for a successor 155mm system to be fitted in subsequent ships and retrofitted to those vessels initially deploying with the Mk 8 Mod 1.
Ich hab versucht es mal ins Deutsche bei einem Webtranslator zu übersetzen damit ihr nicht immer English lesen müsst,kam aber nur schmarrn raus.
Das ist vielleicht die zukünftige Hauptkanone vom Type 45,bis jetzt soll die 4.5 Inch Mark 8 Mod 1 rauf.(Bild zeigt 4.5 Inch Mark 8 Mod 1//Momentan in Dienst bei der Royal Navy und bis jetzt auch für Type 45 geplant.).
[Bild: WNBR_45-55_mk8_mod1_pic.jpg]
United Defense versucht aber ihre MK 45 (127mm) an die Royal Navy zu verkaufen anstatt der selbst entwickelten und gebauten neuen britischen 155mm.
So Hauptdaten des Type 45:


Zitat:Length: 152.4m

Max Beam: 21.2m

Displacement: Approximately 7,350 tonnes

Speed: 27 knots +

Range: 7000 nautical miles at 18 knots

Complement: approx. 190 (with space for 235)

Stores endurance: 45 days

Structure in accordance with Lloyds Naval Ship Rules.
Waffen:

Zitat:PAAMS (Long Range Radar, Multi-Function Radar)

Aster 15 and Aster 30 missiles

Identification, Friend or Foe

Combat Management System

Navigation Suite

Communications Suite

Electronic Warfare Suite

Meteorological Suite

Optical and Electro-optical Detection

Medium Calibre Gun

Close Range Guns

Sonar

Anti-torpedo Defence

Data Links

Helicopter - Lynx or Merlin

Provision for Surface to Surface guided weapon

Provision for Anti Air Warfare Inner Layer Defence

Provision for Torpedo Launch Systems
So jetzt da der Thread offiziell The Royal Navy heisst habt ihr keine Chance meiner Flut von Informationen zu entkommen.MUHAHAHAHAHA.Big Grin

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.royal-navy.mod.uk/rn/content.php3?page=1&article=741">http://www.royal-navy.mod.uk/rn/content ... rticle=741</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.royal-navy.mod.uk/rn/content.php3?page=1&article=742">http://www.royal-navy.mod.uk/rn/content ... rticle=742</a><!-- m -->

SHIP NAME LAUNCH DATE DISPLACEMENT(Tonnes) CREW


Aircraft Carriers

INVINCIBLE (RO5) 1977 22,000 1051
ILLUSTRIOUS (RO6) 1978 22,000 1051
ARK ROYAL (RO7) 1981 22,000 1051

Amphibious Assault Ship

OCEAN (L12) 1995 20,700 265
ALBION (L14) 2001 18,500 363

Type 42 Destroyers Batch 1

CARDIFF (D108) 1974 4,820 253
NEWCASTLE (D87) 1975 4,820 253
GLASGOW (D88) 1976 4,820 253

Type 42 Destroyers Batch 2

EXETER (D89) 1978 4,820 253
SOUTHAMPTON (D90) 1979 4,820 253
NOTTINGHAM (D91) 1980 4,820 253
LIVERPOOL (D92) 1980 4,820 253

Type 42 Destroyers Batch 3

MANCHESTER (D95) 1980 5,200 301
GLOUCESTER (D96) 1982 5,200 301
YORK (D98) 1982 5,200 301
EDINBURGH (D97) 1983 5,200 301

Type 23 Frigates

NORFOLK (F230) 1987 4,900 181
ARGYLL (F231) 1989 4,900 181
MARLBOROUGH (F233) 1989 4,900 181
LANCASTER (F229) 1990 4,900 181
IRON DUKE (F234) 1991 4,900 181
MONMOUTH (F235) 1991 4,900 181
MONTROSE (F236) 1992 4,900 181
WESTMINSTER (F237) 1992 4,900 181
NORTHUMBERLAND (F238) 1992 4,900 181
RICHMOND (F239) 1993 4,900 181
SOMERSET (F82) 1994 4,900 181
GRAFTON (F80) 1994 4,900 181
SUTHERLAND (F81) 1996 4,900 181
KENT (F78) 1998 4,900 181
PORTLAND (F79) 1999 4,900 181
ST ALBANS (F83) 2000 4,900 181

Type 22 Frigates Batch 3

CORNWALL (F99) 1985 5,300 250
CUMBERLAND (F85) 1986 5,300 250
CAMPBELTOWN (F86) 1987 5,300 250
CHATHAM (F87) 1988 5,300 250

Antarctic Patrol Ship

ENDURANCE (A171) 1991 6,000 112

Castle Class Patrol Vessels

LEEDS CASTLE (P258) 1980 1,427 45
DUMBARTON CASTLE (P265) 1981 1,427 45

Island Class Patrol Vessels

GUERNSEY (P297) 1977 1,260 35
LINDISFARNE (P300) 1978 1,260 35

River Class Patrol Vessels

TYNE (P281) 2002 1,677 30

Ocean Survey Vessels

SCOTT (H131) 1996 13,500 63

Coastal Survey Vessels

GLEANER (H86) 1983 26 5
ROEBUCK (H130) 1985 1,200 46

Multi-Role Survey Vessel
HMS ECHO 2002 3,500 72

SHIP NAME LAUNCH DATE DISPLACEMENT CREW

Vanguard Class Submarines

VANGUARD (S28) 1995 15,980 135
VICTORIOUS (S29) 1995 15,980 135
VIGILANT (S30) 1995 15,980 135
VENGEANCE (S31) 1998 15,980 135

Swiftsure Class Submarines

SOVEREIGN (S108) 1973 4,900 116
SUPERB (S109) 1974 4,900 116
SCEPTRE (S104) 1976 4,900 116
SPARTAN (S105) 1978 4,900 116

Trafalgar Class Submarines

TRAFALGAR (S107) 1981 5,200 130
TURBULENT (S87) 1982 5,200 130
TIRELESS (S88) 1984 5,200 130
TORBAY (S90) 1985 5,200 130
TRENCHANT (S91) 1986 5,200 130
TALENT (S92) 1988 5,200 130
TRIUMPH (S93) 1991 5,200 130

Sandown Class Minehunters

SANDOWN (M101) 1988 600 34
INVERNESS (M102) 1990 600 34
WALNEY (M104) 1991 600 34
BRIDPORT (M105) 1992 600 34
PENZANCE (M106) 1997 600 34
PEMBROKE (M107) 1997 600 34
GRIMSBY (M108) 1998 600 34
BANGOR (M109) 1999 600 34
RAMSEY (M110) 1999 600 34
BLYTH (M111) 2000 600 34
SHOREHAM (M112) 2001 600 34

Hunt Class Minehunters

BRECON (M29) 1978 750 45
LEDBURY (M30) 1979 750 45
CATTISTOCK (M31) 1981 750 45
COTTESMORE (M32) 1982 750 45
BROCKLESBY (M33) 1982 750 45
DULVERTON (M35) 1982 750 45
MIDDLETON (M34) 1983 750 45
CHIDDINGFOLD (M37) 1983 750 45
HURWORTH (M39) 1984 750 45
ATHERSTONE (M38) 1986 750 45
QUORN (M41) 1988 750 45

Archer Class P2000 Fast Training Boats

ARCHER (P264) 1985 54 11
BITER (P270) 1985 54 11
EXAMPLE (P165) 1985 54 11
EXPLORER (P164) 1985 54 11
PURSUER (P273) 1985 54 11
SMITER (P272) 1985 54 11
BLAZER (P279) 1988 54 11
CHARGER (P292) 1988 54 11
DASHER (P280) 1988 54 11
EXPLOIT (P167) 1988 54 11
EXPRESS (P163) 1988 54 11
PUNCHER (P291) 1988 54 11
RAIDER (P275) 1998 54 11
RANGER (P293) 1988 54 11
TRACKER (P274) 1998 54 11
TRUMPETER (P294) 1988 54 11

Gibraltar Squadron 16m Fast Patrol Class

SABRE (P285) 2003 24 5
SCIMITAR (P284) 2003 24










Ship Name and
Pennant Number








Build Displacement Total
Date (Tonnes) Crew



Fast Fleet Tankers

WAVE RULER (A390) 2002 31,500 80 + 22 RN
WAVE KNIGHT (A389) 2002 31,500 80 + 22 RN

Support Tankers

BRAMBLELEAF (A81) 1980 40,870 56
BAYLEAF (A109) 1982 40,870 56
ORANGELEAF (A110) 1982 40,870 56
OAKLEAF (A111) 1981 49, 377 36

Small Fleet Tankers

GREY ROVER (A269) 1970 11,522 54
GOLD ROVER (A271) 1974 11,522 54
BLACK ROVER (A273) 1974 11,522 54

Fleet Replenishment Ships

FORT VICTORIA (A387) 1992 31,565 95 + 15 RN + STO(N)
FORT GEORGE (A388) 1993 31,565 95 + 15 RN + STO(N)
FORT ROSALIE (A385) 1978 23,482 114 + 45 AIR SQDN
FORT AUSTIN (A386) 1979 23,482 114 + 45 AIR SQDN

Landing Ships (Logistic)

SIR BEDIVERE (L3004) 1967 6,700 49
SIR GALAHAD (L3005) 1988 8,750 49
SIR PERCIVAL (L3036) 1968 5,764 51
SIR TRISTRAM (L3505) 1985 6,407 51

Strategic Sea Lift

SEA CRUSADER (A96) 12,350 17

Aviation Training Ship

ARGUS (A135) 1988 28,080 79 + 137 AIR SQDN

Forward Repair Ship

DILIGENCE (A132) 1981 10,765 38
So hier noch was:
Die Zukunftsprojekte der Royal Navy:
1.
Zitat:The Strategic Defence Review underlined the key importance of Brigade sized amphibious operations as part of the Joint Rapid Reaction Force.
Daraus wurden die LPDs der Albion-Class geboren.Sie ersetzen die alte HMS Fearless und die noch ältere und schon decommissioned HMS Intrepid.
HMS Fearless:
[Bild: fearlessb.jpg]
Die Schiffe HMS Fearless und HMS Intrepid werden durch
- HMS Albion:
[Bild: 1059053281f.jpg]
und - HMS Bulwark ersetzt.
[Bild: 988636798f.jpg]
2.
Zitat:Four Bay Class Large Amphibious Landing Ships have been ordered, the first two of which are already under construction. RFAs Largs Bay and Lyme Bay are under construction at Swan Hunter Tyneside. Mounts Bay and Cardigan Bay will be built at BAE Systems Govan Yard on the Clyde and are due to enter service in 2005.
Die zwei LPDs werden von 4 A(Auxiliary)LSLs oder LSLs(Landing Ship Logistics) bald unterstützt.
3.
Zitat:Following a requirement stated in the Strategic Defence Review for a new larger class of aircraft carrier, as a replacement for the three existing Invincible class ships, the CVF was conceived.
[Bild: %5B(0941)-06-02-2003%5Dnew%20carrier.jpg]
Zitat:CVF (Future Aircraft Carrier)
Displacement: Around 60,000 tonnes
Length: 290m
Beam: 75m
Complement: Around 1200
Machinery: Propulsion: Integrated Full Electric Propulsion Using gas turbines and/or diesels.

Maximum Speed: 25+ knots.

Maximum Range: About 10,000 nautical miles.
Weapons Systems: Aircraft: Up to 48. Typically a mix of F35 combat aircraft, Merlin anti-submarine aircraft and Maritime Airborne Surveillance & Control aircraft.

Self-defence: To be decided
Base Port: Portsmouth, Hampshire.
4.FOPV(Future Offshore Patrol Vessel)---River Class.

Zitat:River Class Statistics
Displacement: 1,677 tonnes
Length: 79.5 metres
Breadth: 13.6 metres
Depth: 3.8 metres
Complement: 30 (Plus Royal Marine boarding party)
Speed: 16.5 kts
Range: 7800 nautical miles at 12 knots
Armament: 1 x 20mm British Manufacturing and Research Company (BMARC) KAA Gun
2 x General Purpose Machine Gun (GPMG)
Sensors: X and S Band ARPA Radars ECDIS, Data DGPS
Loran C, Gyro and Magnetic Compasses
Log and Echo Sounder, Wind Speed and Direction Data Recording Rigid Inflatable Boat (RIB) Tracking System GMDSS Area A3 Military communications
Ships Boats: 2x Halmatic Jet Pacific 22 Rigid Inflatable Boats (RIB)
Machinery: 2 x Ruston 12RK 270 Main Engines developing 4125kW @ 1000rpm
Controllable pitch propellers
280kW Bow Thruster
3 x 250kW main generators
1 x emergency generator
VTC Control and Monitoring System
.
5.
Zitat:The Future Surface Combatant (FSC) is the Royal Navy’s plan to look at designing a future warship that will eventually replace the Type 22 and Type 23 Frigates when they come to the end of their operational working lives.
a; Trimaran:
[Bild: %5B(0947)-02-05-2003%5Dfsc1.jpg]
Zitat:A trimaran (three-hulled) ship would be a high profile, revolutionary design that would offer the benefits of being more stable in rougher sea states, more efficient in the water (less drag) and give more deck space to install weapons systems and allow more area for landing helicopters on the flight deck.
b;Monohull:
[Bild: future_surface_combatant2.jpg]
6.Astutes;siehe oben.
7.siehe oben.

So könnte eine Royal Navy Task Group in 20 Jahren aussehen:
[Bild: fleet.JPG].
Weißt du vielleicht die genau Zahl der vorhandenen Raketen auf der "Typ 45"?
Ich meine wieviel haben sie von was ?
Type 45:
48 VLS PAAMS(Principal Anti Air Missile System):also 48 Aster15 und Aster 30 Raketen.(wie das Verhältnis ist weiß Ich auch nicht.).
ASTER 15:
Characteristics of ASTER 15
Mass 300 kg
Length 4 m
Diameter 0.18 m
Propulsion solid propellant, two stage,
Terminal velocity Mach 3
Manoeuvrability > 50 g
Guidance updata link and active radar seeker in final phase
Altitude of interception 10 km
Range 30 km

Aster 30:
Characteristics of ASTER 30
Mass 445 kg
Length 4.8 m
Diameter 0.18 m
Propulsion solid propellant, two stage,
Terminal velocity Mach 4.5
Manoeuvrability > 50 g
Guidance updata link and active radar seeker in final phase
Altitude of interception 20 km
Range 3 / >100 km

Sonst gibt es bis jetzt keine genauen Daten,es könnte sein das 8 Harpoon noch eingebaut werden,auch über TacTom wird spekuliert,ob TacTom dann ein eigenes VLS kriegen wird oder Sylver(das PAAMS VLS) umgebaut wird weiß Ich nicht.
Zitat:GROSSBRITANNIEN

BAe Systems hat die ersten vier von insgesamt zehn neuen Landungsbooten vom Typ LCU Mk-10 an die Royal Navy geliefert.

Die zur schnelleren Be- und Entladung mit Bug- und Heckrampe ("Drive Through") ausgestatteten 240-ts-Boote sind sowohl für den arktischen als auch den tropischen Einsatz ausgelegt. Zwei Pump-Jets (Wasserstrahl-Triebwerke) als Hauptantriebsanlage geben ihnen bei Geschwindigkeiten von über acht Knoten herausragende Manövriereigenschaften vor allem im Flachwasser. Ein LCU Mk-10 kann einen schweren Kampfpanzer bzw. vier LKW oder 120 Soldaten transportieren.

Jeweils vier LCU Mk-10 sollen künftig an Bord (im Dockteil) der neuen Docklandungsschiffe ALBION und BULWARK mitgeführt werden. Mit ihrer siebenköpfigen Besatzung können sie aber bis zu 14 Tage lang auch unabhängig von ihren Mutterschiffen operieren.
hab mal ne frage es sollen doch die lynx und die gazellen auf der hms ocean durch eine maritime version des ah-64 d apache ersetzt werden weiss jemand mehr darüber:hand::frag:
Zitat:Designed to self-deploy over 900 miles without refueling, with four external ferry tanks, the WAH-64 also has folding blades to facilitate operations from the Royal Navy's new helicopter carrier, HMS Ocean. Sixty-seven Westland Apaches were purchased: 48 for "front line" use, 9 kept as reserves/floats, 8 used for training, and 2 for testing. It is planned, that, after 2004, one of the WAH-64 squadrons will also be earmarked to support amphibious deployments of the 3d Commando Brigade.
http://www.specialoperations.com/Foreign...efault.htm

Also keine spezielle Version,sondern in der Theorie sind alle WAH Apache 64 fähig von der HMS OCEAN zu fliegen.
Zitat:Helicopters: Hanger and flight deck facilities for up to 18 helicopters, typically a mix of 12 RN operated Westland Commando Sea King HC.4 plus 6 Royal Marine operated Gazelle AH.1 or Westland Lynx AH.7, or (from 2003) 6 Army operated Apache WAH-64D.
http://www.geocities.com/Pentagon/Bunker/9452/ocean.htm
hat zwar nicht gefunzt aber trodzdem danke.ich finde das eine super idee mit dem apache auf der ocean:daumen:
Für Landungsoperationen sind Kampfhelis wie der Apache auch ideale Unterstützungsmittel, wäre bescheuert, die nicht nutzen zu können;

- tja, das muss man den Briten lassen, mit der Royal Navy sind die immer noch in der vorderen Liga, neidlos anzuerkennen:daumen:
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