(See) Fähigkeitsträger verbundene Seeminenabwehr (FvSma) (Ersatz Klasse 332)
#15
(28.11.2019, 02:49)Mike112 schrieb: https://www.janes.com/article/86093/indo...eplacement

Indonesia’s Ministry of Defence (MoD) has signed a contract with Abeking & Rasmussen to design and construct two mine countermeasures vessels (MCMVs) for the Indonesian Navy (Tentara Nasional Indonesia – Angkatan Laut: TNI-AL).

The 62 m vessels will be an evolution of the German Navy’s Frankenthal class, and will replace the TNI-AL’s ageing fleet of two Pulau Rengat-class MCMVs, both of which were commissioned in March 1988.

Abeking & Rasmussen has not given details of specific systems that would go onboard the vessels, but indicated that MCM payloads would include a mine hunting sonar as well as unmanned vehicles.

MCM mission systems that can be deployed from the German Navy’s Frankenthal class include the Seafox I and Seafox C anti-mine maritime drones, and the Pinguin B3 ROV. The non-magnetisable platform can also accommodate one 4 m rigid-hull inflatable boat (RHIB) for intervention duties.

Wenn ich das richtig verstehe kaufen die Indonesier eine Frankenthal-Klasse 2.0 mit 62m Länge ?
Abeking & Rasmussen hat da ja Erfahrung mit den alten Klassen. Evtl. auch ein Vorbild für unsere neuen ?

Mike112,

Bei Wikipedia steht Zitat "....Bei Minensuchbooten ist A&R heute Weltmarktführer. ..." Wusste ich bis dato gar nicht. Darufhin habe habe ich auf der Homepage bei A&R nschgesehen, dort gibt es deutlich interessantere Entwürfe als eine Frankenthal-Klasse 2.0 . A&R präsentiert dort auch, wenn ich es richtig interpretiere, im Zusammenhang mit ihrem SWATH Design innovative Entwürfe. -> APEX Protector. Ist das eine Option über die die Bundeswehr für den Ersatz der heutigen Minenböcke überhaupt nachdenkt. Oder ist das zu futuritisch?
Zitieren


Nachrichten in diesem Thema
RE: Zukunft der Seeminenabwehr - Ersatz Klasse 332 - von OG Bär - 01.12.2019, 12:10

Gehe zu: