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<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.taipeitimes.com/News/taiwan/archives/2004/01/30/2003096740">http://www.taipeitimes.com/News/taiwan/ ... 2003096740</a><!-- m -->
Zitat:China aims at building several helicopter carriers
By Brian Hsu
STAFF REPORTER
Friday, Jan 30, 2004,Page 2
China is scheduled to build several helicopter carriers in response to being forced to put its plans to build aircraft carriers on hold, defense sources said yesterday.
China is to ask a European country to build the helicopter carriers and a contract is expected to be signed in the near future.
The European country has provided China with the design and specifications of the carrier it plans to build for the Chinese navy.
A defense source, who spoke on condition of anonymity, said the helicopter carriers will act as a stopgap for aircraft carriers that the Chinese navy still wants to build, despite lacking the capability to do so.
"The type of helicopter carrier that China is to acquire is a cheap and fast solution. It is to cost less than a destroyer. But it will greatly improve the Chinese navy's attack and transport capabilities," the source said.
"The helicopter carrier is to be deployed as part of a fleet. It does not have heavy armaments, since it will get protection from nearby friendly ships," he said.
"Within five years, China should be able to get its first helicopter carrier. Its next target will be to acquire aircraft carriers."
......
Da ist die Diskussion über die Aufhebung des Waffenembargos noch gar nicht richtig angegangen - Schörder und Frankreich dafür, Belgien dagegen ...
und schon soll "ein europäisches Land" einen Helo-Träger versprochen haben ...
:frag:
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Die VR China hätte durchaus Verwendung für Hubschrauberträger. Zum einen könnte es solche Schiffe einsetzen, um die Fähigkeiten zur Überwachung von Seegebieten und zur U-Boot-Jagd zu verbessern, zum anderen könnten solche Träger auch interessant sein, wenn man irgendwo eine Landung plant - etwa auf den Spratley-Inseln oder Taiwan.
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hmm ... in einem Artikel, den ich irgendwoanders hier im Forum gepostet habe zum Trägerprogramm, wurde angedeutet, daß China die Blueprints für einen spanischen Träger haben wollte.
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In dem Artikel (ziemlich lang) ist auch von den Blaupausen der Spanier die Rede, ansonsten beschreibt der Artikel sehr genau die bisherige Entwicklung
(eine der umfassendsten Berichte, die ich bisher gesehen habe)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.nwc.navy.mil/press/Review/2004/Winter/art6-w04.htm">http://www.nwc.navy.mil/press/Review/20 ... t6-w04.htm</a><!-- m -->
Zitat:CHINA’S AIRCRAFT CARRIER AMBITIONS
Seeking Truth from Rumors
For more than a decade there have been persistent reports that the People’s Republic of China (PRC) intends to acquire an aircraft carrier force as part of its ambition to achieve “blue-water” (high seas) naval capability. Some reports suggest that China plans to refit one or more aircraft carriers from the former Soviet Union or other countries. Others claim that China has investigated the possibility of buying a light aircraft carrier from a European shipbuilder. Other reports suggest China has already made the decision to build two or three indigenous carriers and has even allocated funding for the program.....
und inzwischen meldet sich wieder Uncle Sam zu Wort:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A64444-2004Jan30.html">http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/ar ... Jan30.html</a><!-- m -->
Zitat:U.S. Pressing EU to Uphold Arms Embargo Against China
Rights Abuses, Security Cited; France, Germany Back Beijing
Washington Post Foreign Service
Saturday, January 31, 2004; Page A18
BEIJING, Jan. 30 -- The Bush administration has quietly lodged a series of formal protests with the European Union and its members in an attempt to persuade the body not to lift its 14-year ban on weapons sales to China, according to diplomats from several European countries.
.....
es bleibt auch 2004 noch spannend
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hehe Erich ... das ist der Artikel, den ich gemeint habe
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Zitat:Some reports suggest that China plans to refit one or more aircraft carriers from the former Soviet Union or other countries.
Soll das bedeuten, daß China den Träger der Kiev-Klasse ( war das die Minsk:frag: ) und die Varjag wieder fit machen will ?
Na dann mal gute Nacht - da brauch in Suüdostasien keiner Angst haben, die Dinger versenken sich wahrscheinlich fast von selbst :tard:
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das wurde unterstellt - für die beiden Träger der Kiew-Klasse (die Kiew und die Minsk), die allerdings beide inzwischen als Ausstellungsttücke in Unterhaltungs- und Themenparks sind, und für die Varjag (die momentan in Dalian im Hafen liegt und vor Rost auseinanderfällt .....)
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schön etwas älter, aber immer noch aktuell:
CHINAdaily
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.chinadaily.com.cn/english/doc/2004-04/07/content_321313.htm">http://www.chinadaily.com.cn/english/do ... 321313.htm</a><!-- m -->
Zitat:Ostensible reasons for consternation over the 'buildup' of Chinese naval carriers
....
The acquisition of foreign carriers has been in the news throughout the years.
In 1985, China bought the 15,000-ton HMAS Melbourne from Australia for scrap, with which the Chinese reportedly used its steam-catapult-equipped flight deck for flight training in a Dongbei naval center.
Seven years later the PLAN showed interest in buying the 65,000-tonne carrier Varyag from Ukraine, which the new nation had inherited in the aftermath of the Soviet Union's political disintegration. The ship eventually ended up in a naval yard in the northern port of Dalian two years ago after fetching a price three times its value as scrap at 20M USD.
That's why for some reason I tend to believe that all this talk of Chinese shipbuilding activities in recent weeks is used to justify the sale of weapons to Taiwan like the sale of the long-range radar system proposed by the Pentagon.
The best defense is always offense - even in a propaganda war about a multi-billion-dollar long-range radar system, the sale of which by the Pentagon to Taiwan has invited ferocious indignation from the entire Chinese nation.
und dazu
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.centurychina.com/plaboard/posts/3676059.shtml">http://www.centurychina.com/plaboard/po ... 6059.shtml</a><!-- m -->
Zitat:Latest from Dalian Shipyard: China is working on Varyag aircraft carrier
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:frag: is schon was genaues über den chinesischen träger bekannt? ich meine betrffend flugzeugzahl, verdrängung, crew, antrieb und anderem??
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Zitat:is schon was genaues über den chinesischen träger bekannt? ich meine betrffend flugzeugzahl, verdrängung, crew, antrieb und anderem??
Nein, nein, nein und nein. Da es bisher keinen chinesischen Träger gibt, ist darüber auch nichts bekannt. Die Chinesen haben nur, vermutlich zu Studienzwecken, eine Reihe ausländischer Träger erworben. Darüber hinaus ist bisher nichts über weitergehende konkrete Planungen für einen Eigenbau bekannt. Das einzige, worüber allgemeine Übereinstimmung herrscht, ist, dass Peking gerne einen (oder mehrere) hätte.
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wenn überhaupt - dann würde ich heute darauf tippen, dass den Chinesen bekannte Muster nachgebaut werden, um operationelle Erfahrung zu sammeln und daraus ggf. eigene Typen zu entwicheln,
dabei dürfte der Schwerpunkt des taktischen und strategischen Interesses auf luftunterstützten Landungsoperationen (Taiwan) liegen, d.h.:
a)
Träger a_la Melbourne als Helo-Carrier für Landungsoperationen (wie USS Tarawa)
b)
Träger a-la Kiew / Minsk für vorgeschobene Helo- U-Jagd und Landungsoperationen (Sicherung der Landungsgebiete zur See hin)
c)
Träger a_la Varyag mit Katapult (aus der Melbourne) auf dem Schrägdeck für punktuelle Luftangriffsoperationen und zur Erzielung eines Luftschirmes über den Landungsgebieten (Bodenangriff und Abfangjagd) ...
von einer ernsthaften Carrier-Kapazität, die den Vergleicht mit den USA standhält, sind die Chinesen noch Generationen entfernt
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Meldung im CDF (Anmeldung erforderlich) <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.china-defense.com/forum/index.php?showtopic=2036&st=180">http://www.china-defense.com/forum/inde ... 036&st=180</a><!-- m -->
Zitat:Varyag has a rebuilt island with a new antenna farm. She is probably used for radiation studies - this really matters - more so if the Chinese carrier design is based on her. The newest editions of Jane's Fighting Ships and the IISS Military Balance both claim the Chinese have a carrier program based on her design. So measuring the radiation patterns (and problems - there always are) from her island is a sound technical move.
Note, however, that if her engines were made operational, this vessel, with a proper electronics suite, would make a fine transport. More than a few aircraft carriers have served in such a role.
und
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.china-defense.com/forum/index.php?showtopic=2036&st=195">http://www.china-defense.com/forum/inde ... 036&st=195</a><!-- m -->
Zitat:NAVAL AVIATION: Chinese Mystery Deepens
December 21, 2004: China is up to something with it’s second hand Russian aircraft carrier, the Varyag. After spending over $50 million to buy the unfinished 67,000 ton Varyag, and tow it to the Chinese naval base at Dalian, work continues to do… Well, no one is quite sure. Originally, the Varyag was bought, for three times its scrap value, by a Chinese front company (that turned out to be owned by the Chinese navy). Their stated intention was to convert the ship into a floating casino in Macao (near Hong Kong). This turned out to be a cover story, to get Turkey to allow the Varyag to be towed out of the Black Sea. There’s an international treaty that allows Turkey to control what warships pass through the Turkish controlled entrance to the Black Sea. The Chinese then spent $30 million, and 627 days, to tow the engineless Varyag to a Chinese naval base. That was two years ago.
Since then, refurbishment work has slowly continued on the Varyag. Parts of the ship have been rebuilt, and electronic equipment has been installed. But the Varyag is nowhere near ready to go to sea. Originally designed to operate the Su-27 fighter (which the Chinese have). To further complicate matters, the Chinese have been seen conducting flight exercises from a mock up of a 20,000 ton class aircraft carrier. Such a carrier, the former Australian HMAS Melbourne was sold for scrap in 1985, and broken up in Dalian, China. Apparently Chinese naval architects took careful notes as the Melbourne was broken up. Now learning how to operate aircraft from a Melbourne class carrier is not much help for anyone planning to put a larger Varyag class carrier to work. So the Chinese appear to be working on the utility of building smaller carriers as well.
Then again, both small carriers, and a refurbished Varyag, could be useful for carrying troops, and operating helicopters, during an invasion of Taiwan. So whatever the Chinese are doing with aircraft carrier development, they have spent over $100 million on it so far and appear determined to learn as much as they can.
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einge Fotos von Kiev am Hafen Chinas.China kauft Minsk und Kiev ,nur zu Studienzwecken.China hat ueberhaupt keinen Traegeprogramm.Wir haben viel mehr Lust auf U-Boot,insbesondere die AIP-Techinke von U-212 und 214  ,um Chinesiche Hoheitsrialgelwaesser zu verteidigen.
India hat 2 Flugzeugetraeger...aber niemand hat Angst und Bange:frag:
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@ Edelweiss
Zitat:India hat 2 Flugzeugetraeger...aber niemand hat Angst und Bange
Weil die Tragen ja auch nur eine geringe Anzahl an Harrier Kampflugzeuge.
Und Harrier sind eh nicht besonders Leistungsfähig!
Zitat:Wir haben viel mehr Lust auf U-Boot,insbesondere die AIP-Techinke von U-212 und 214 ,um Chinesiche Hoheitsrialgelwaesser zu verteidigen.
:evil:
Auf die haben noch ganz andere Leute Lust. Welche die mit uns Verbündet sind. Bekommen tun sie sie deswegen immer noch nicht.
Also mach dir keine falschen Hoffnungen!!
Der Schakal
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@Edelweiss
Die Bilder, zu denen du Links gepostet hast, zeigen nicht die Kiev, sondern die Varjag. Dies ist schon leicht daran festzustellen, daß das gezeigte Schiff unfertig erscheint. Die Kiev war dagegen mehrere Jahre in Dienst, während die Varjag nie fertiggestellt wurde.
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