18.10.2021, 11:39
Es liegt wohl eher am Embargo durch Grossbritannien:
Ich denke, in China produzierte JF-17 sind ausserhalb des britischen Embargos. Es wäre aber eine Erklärung für all die Geschichten der letzten Jahre, dass Argentinien alte gebrauchte Flugzeuge kaufen wollte (z.B. Mirage F1).
Zitat:Over the past decade, Argentina's attempts to buy aircraft such as the Saab Gripen from Sweden and later the FA-50 trainer/light fighter from South Korea were, reportedly, scuttled by British pressure. Both aircraft use British equipment, including ejection seats built by UK-based Martin Baker. Interestingly, JF-17 jets in Pakistan Air Force service use Martin Baker ejection seats.Quelle: https://www.theweek.in/news/world/2021/1...-deal.html
The Tejas also uses a Martin Baker ejection seat called the MK16 IN16 GS Tejas. Other notable British-supplied equipment on the Tejas include its air-to-air refuelling probe and quartz radome, supplied by UK-based Cobham.
Ich denke, in China produzierte JF-17 sind ausserhalb des britischen Embargos. Es wäre aber eine Erklärung für all die Geschichten der letzten Jahre, dass Argentinien alte gebrauchte Flugzeuge kaufen wollte (z.B. Mirage F1).