Folgende Warnungen sind aufgetreten:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1670 - File: showthread.php PHP 8.4.8 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 157 errorHandler->error
/showthread.php 1670 errorHandler->error_callback
/showthread.php 916 buildtree

Libanon
CNN meldet:
Zitat:Israel: Some militants arrested

The IDF confirmed that Israeli troops operating in Baalbeck hit a number of militants and arrested some of them, although no numbers were given. There were no injuries among Israeli soldiers, the IDF said, and the arrested militants were taken to Israel.

Lebanese authorities said nearly 560 civilians and soldiers have also been killed, most of them as a result of Israeli airstrikes. Israel has reported 54 deaths, including 19 civilians killed by Hezbollah rocket attacks. (Watch Lebanese racing to get out of range -- 1:51)

While Hezbollah attacks into northern Israel have subsided in the past two days, Ramon said the Lebanese militia has increased its number of rocket launches from areas north of the Litani River, where the Israeli military has asked residents in two locations to evacuate.

In its initial quest to create a security buffer to protect northern Israel from Katyusha rockets, the Israeli military said it wanted Hezbollah fighters to push back to the Litani River, which is about 20 miles (32 km) from the Israeli border. Ramon said Israeli military forces have said they need at least another month "to accomplish their goals."

Vice Premier Shimon Peres, in Washington to meet with Secretary of State Condoleezza Rice, told reporters he was pleased with the progress and that the end of the war was "not far away."

"The minute it will stop, it will stop," he told reporters after the meeting. "But the minute there will be an international force that will control the southern part of Lebanon and the hostages will be released and the rockets and the missiles will be controlled and the Hezbollah will stop being an army within an army, then we shall have peace.

"In my judgment it's not far away, you can count it in matters of weeks, not months."

But Rice saw the process going more quickly.

"If we really put our minds to it and work, this week is entirely possible," she said on PBS' "NewsHour." "Certainly we are talking about days, not weeks, before we are able to get a cease-fire."
Interessant. Offenbar entführen die Israelis jetzt auch Kämpfer, bzw. zumindest radikale Sympathisanten, der Hisbollah. Ich würde darauf tippen, dass diese später bei eventuellen Verhandlungen eine Rolle in Bezug auf einen Austausch von Gefangenen, bzw. bei der Freilassung der entführten Israelis, spielen könnten.

Allerdings muss ich darauf hinweisen, dass der von mir zitierte CNN-Artikel nicht vollständig ist. Ich habe nur die Sparte über diesen mutmaßlichen Kommando-Raid rausgenommen.

@Shahab3

Sagen wir mal so: In jedem Krieg gibt es Propaganda. Und in jedem Krieg gibt es Leute, die eben der einen oder der anderern Partei Glauben schenken. Es ist zugegebenermaßen schwer, sich selbst ein vernünftiges Bild zusammenzusetzen. Nur: Man kann gewisse Maßstäbe anlegen, die es einem selbst ermöglichen, einen gewissen Wahrheitsgehalt aus einer Meldung herauszufiltern. Ich sage es mal so: Würden die Israelis gerade mal eine Handvoll Verluste zugeben, so würde ich die Stirn runzeln. Aber die genannte Zahl von 35 Toten und Verwundeten auf der Seite von Zahal ist doch schon ziemlich hoch, ja, beinahe ungewöhnlich hoch, weshalb ich sie für durchaus glaubwürdig halte. Weil mit möglichst hohen eigenen Verlustquoten einen Propagandasieg zu erringen versuchen, würde wohl kaum jemand probieren. Insofern glaube ich das den Israelis durchaus. Hingegen bin ich skeptisch, wenn israelische Politiker von einem großen Erfolg der bisherigen Offensive sprechen.

Andererseits finde ich es angesichts der Luftschläge und der Feuerwalze der Bodenoffensive auch ziemlich lächerlich, wenn auf Seiten der Hisbollah gerade mal eine Handvoll Verluste zugegeben wird und man vom bevorstehenden Sieg über die "Zionisten" schwadroniert. Das ist eben nun andererseits zu offensichtlich geschönt und gefälscht.

Schneemann.

Nachrichten in diesem Thema

Gehe zu: