15.05.2005, 20:26
Dann lies diese links auch bitte!
Außerdem ist es nicht gerade nett einfach 2 Links anzugeben und
nen Knochen hinzuwerfen und zu sagen "Fifi such!".
All of the A-10's glass is bulletproof and the cockpit itself is surrounded by a heavy tub of titanium. Titanium armor protects both the pilot and critical areas of the flight control system. This titanium "bathtub" can survive direct hits from armor-piercing and high explosive projectiles up to 37mm in size. The front windscreen can withstand up to a 23mm projectile. Fire retardant foam protects the fuel cells which are also self sealing in the event of puncture.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/a-10.htm">http://www.globalsecurity.org/military/ ... t/a-10.htm</a><!-- m -->
In dem ganzen Artikel ist nicht erwähnt das diese Panzerung wegen Bodenfeuer eingerichtet wurde. Soweit ich weiß wurde die Wanne sogar "nachgerüstet" und das Cockpit musste deswegen höher Gemacht werden. Ein Pilot meinete lapidar
es ist beruhigend zu wissen das man auf ner Panzerplatte sitzt.
At times 30mm DU rounds misfire in the A-10’s GAU-8 cannon. These "hangfires" have to be cleared and removed from the gun barrel, potentially exposing ground crews to airborne DU. Technical data available to maitenance crews does not provide an accurate means for determining the status of rounds in an unsafe/jammed gun, and revisions are in progress.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/systems/gau-8.htm">http://www.globalsecurity.org/military/ ... /gau-8.htm</a><!-- m -->
Das stand in dem Artikel den du zur GAU-8 Anführst mein deutscher link verwies übrigens darauf.
Dann habe ich noch ein bischen was gefunden ich bin ja nicht untätig den ganzen Tag hier die Prozedur zu dem Fall das ein Projektil im Lauf stecken bleibt.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.e-publishing.af.mil/pubfiles/926fw/91/926fwi91-203/926fwi91-203.pdf">http://www.e-publishing.af.mil/pubfiles ... 91-203.pdf</a><!-- m -->
Und dann noch einen Artikel Auszugsweise aus TAB G -- DU Exposures in the Gulf War
3. Airmen Responding to A-10 Crash
An A-10 ground-attack aircraft crashed and burned while trying to land at King Khalid Military City (KKMC) on February 27, 1991.[303] The commander on the scene reported that emergency personnel quickly extinguished the fire. He indicated that since KKMC was the primary forward recovery airfield during the war, emergency crews removed the aircraft from the runway as soon as possible to make way for other planes coming in. He did not remember if anyone performed a radiological survey.[304] Further discussions with an ammunition specialist who assisted in the recovery of the A-10 indicated that the crew recovered some "spent" 30mm cannon cartridges, but no one located any DU penetrators. The aircraft initially carried 1150 rounds, a mix of DU and high explosive incendiary rounds.[305] The number of rounds fired before the crash, if any, could not be determined from available records. The ammunition specialist could not confirm the ammunition mix of the aircraft, which is typically four DU rounds to one high explosive round. He estimated that the recovery crew found less than 20 cartridges outside the aircraft; the rest remained intact in the aircraft.[306] When engulfed in a fire like this one at KKMC, the propellant in the 30mm cannon cartridge will normally detonate before there is significant oxidation of the DU penetrator. Significant oxidation of the penetrator would have occurred only if the penetrator was exposed to high temperatures for prolonged periods.
Den ganzel Articel gibts hier.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.gulflink.osd.mil/du_ii/du_ii_tabg.htm">http://www.gulflink.osd.mil/du_ii/du_ii_tabg.htm</a><!-- m -->
Ich habe ja nicht gesagt das der gute PabloX immer recht hat nur hat er auf jeden Fall mehr Ahnung von der Materie und hat meines Erachtens die besseren Argumente gebracht als ich.
Und es ist nunmal Fakt das wenn dir deine eigene Kanone unter dem hintern explodiert, du dir keine Sorgen mehr über Feuer von Bodentruppen mehr machen musst. Nichts für ungut aber wir sind ja hier um zu diskutieren.
Außerdem ist es nicht gerade nett einfach 2 Links anzugeben und
nen Knochen hinzuwerfen und zu sagen "Fifi such!".
All of the A-10's glass is bulletproof and the cockpit itself is surrounded by a heavy tub of titanium. Titanium armor protects both the pilot and critical areas of the flight control system. This titanium "bathtub" can survive direct hits from armor-piercing and high explosive projectiles up to 37mm in size. The front windscreen can withstand up to a 23mm projectile. Fire retardant foam protects the fuel cells which are also self sealing in the event of puncture.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/a-10.htm">http://www.globalsecurity.org/military/ ... t/a-10.htm</a><!-- m -->
In dem ganzen Artikel ist nicht erwähnt das diese Panzerung wegen Bodenfeuer eingerichtet wurde. Soweit ich weiß wurde die Wanne sogar "nachgerüstet" und das Cockpit musste deswegen höher Gemacht werden. Ein Pilot meinete lapidar
es ist beruhigend zu wissen das man auf ner Panzerplatte sitzt.
At times 30mm DU rounds misfire in the A-10’s GAU-8 cannon. These "hangfires" have to be cleared and removed from the gun barrel, potentially exposing ground crews to airborne DU. Technical data available to maitenance crews does not provide an accurate means for determining the status of rounds in an unsafe/jammed gun, and revisions are in progress.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/systems/gau-8.htm">http://www.globalsecurity.org/military/ ... /gau-8.htm</a><!-- m -->
Das stand in dem Artikel den du zur GAU-8 Anführst mein deutscher link verwies übrigens darauf.
Dann habe ich noch ein bischen was gefunden ich bin ja nicht untätig den ganzen Tag hier die Prozedur zu dem Fall das ein Projektil im Lauf stecken bleibt.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.e-publishing.af.mil/pubfiles/926fw/91/926fwi91-203/926fwi91-203.pdf">http://www.e-publishing.af.mil/pubfiles ... 91-203.pdf</a><!-- m -->
Und dann noch einen Artikel Auszugsweise aus TAB G -- DU Exposures in the Gulf War
3. Airmen Responding to A-10 Crash
An A-10 ground-attack aircraft crashed and burned while trying to land at King Khalid Military City (KKMC) on February 27, 1991.[303] The commander on the scene reported that emergency personnel quickly extinguished the fire. He indicated that since KKMC was the primary forward recovery airfield during the war, emergency crews removed the aircraft from the runway as soon as possible to make way for other planes coming in. He did not remember if anyone performed a radiological survey.[304] Further discussions with an ammunition specialist who assisted in the recovery of the A-10 indicated that the crew recovered some "spent" 30mm cannon cartridges, but no one located any DU penetrators. The aircraft initially carried 1150 rounds, a mix of DU and high explosive incendiary rounds.[305] The number of rounds fired before the crash, if any, could not be determined from available records. The ammunition specialist could not confirm the ammunition mix of the aircraft, which is typically four DU rounds to one high explosive round. He estimated that the recovery crew found less than 20 cartridges outside the aircraft; the rest remained intact in the aircraft.[306] When engulfed in a fire like this one at KKMC, the propellant in the 30mm cannon cartridge will normally detonate before there is significant oxidation of the DU penetrator. Significant oxidation of the penetrator would have occurred only if the penetrator was exposed to high temperatures for prolonged periods.
Den ganzel Articel gibts hier.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.gulflink.osd.mil/du_ii/du_ii_tabg.htm">http://www.gulflink.osd.mil/du_ii/du_ii_tabg.htm</a><!-- m -->
Ich habe ja nicht gesagt das der gute PabloX immer recht hat nur hat er auf jeden Fall mehr Ahnung von der Materie und hat meines Erachtens die besseren Argumente gebracht als ich.
Und es ist nunmal Fakt das wenn dir deine eigene Kanone unter dem hintern explodiert, du dir keine Sorgen mehr über Feuer von Bodentruppen mehr machen musst. Nichts für ungut aber wir sind ja hier um zu diskutieren.