23.01.2005, 01:44
Aus Proceedings Maganize, January 2005 issue, page 83:
Ich wundere mich ob die Russen ihre Probleme mit den Akus der U-Boote lösen konnten. Die Iraner konnten lange zeit ihre Kilos nicht Operationsbereit halten wegen Aku-probleme. Und laut Jane's Fighting Ships sollen die Inder Akus für Kilos nach Iran geliefert haben.
Zitat:Russia's first Project 677, Lada-class diesel-powered submarine was launched on 28 October 2004 by Admiralteiskiye shipyard in Saint Ptersburg. The boat whose name is reported as Sankt Petersburg (also as Saint Petersburg) was designed by the Rubin Design Bureau and laid down in December 1997. The Lada class is said to be far quiter (eight to ten times quieter by some estimates) than the Project 877, Kilo class.Wenn das Sankt Petersburg wirklich 8 bis 10 mal leiser als die Kilo klasse sein sollte, allein diese Faehingkiet waere ein Quantum-sprung für die Russische Boote.
The Project 677 has been offered for export unter class name Amur. These export boats are available in versions ranginig from 550 to 2000 tons surfaced displacement, with lenghts ranginig from 48 to 68 metres, crew size between 18 and 37, and endurance at sea from 20 to 50 days.
Current plans call for this first submarine reportedly numbered B-100 to be delivered in December 2005. The Lada class measures 67 meters in length, displaces 1750 tons surfaced and 2700 tons submerged and has an endurance of 45 to 50 days. Armament options likely will include SS-N-27 (P-10 Biryuza) antisihp cruise missile, VA-111 Shkval rocket torpedoes, SET-80 torpedoes, and various types of mines.
An air-independentpropulsion system also has been proposed for the submarine, though there have been no reports indicating it will be carried.
Ich wundere mich ob die Russen ihre Probleme mit den Akus der U-Boote lösen konnten. Die Iraner konnten lange zeit ihre Kilos nicht Operationsbereit halten wegen Aku-probleme. Und laut Jane's Fighting Ships sollen die Inder Akus für Kilos nach Iran geliefert haben.