Vor 3 Stunden
(Vor 4 Stunden)DeltaR95 schrieb: Ist das irgendwo aufgeschlüsselt?
Ich kann dir keine Netzquelle nennen, wenn du das meinst.
Zitat:Die PMI-1 dauert ja nur ein paar Tage. Die PMI-2 habe ich mit knapp einem Monat in Erinnerung.
The USN allowed 10 months for Sikorsky Australia to complete the PMI, however, it was completed ahead of schedule in just eight months. (...) Cliff Kyle, General Manager Sikorsky Australia, told ADM that the segregation was necessary because RAN and USN maintenance practices are not fully aligned. While, for example, the RAN alternates aircraft through two kinds of PMI every 42 months the US only has one, which generally takes ten months. In comparison, because of the smaller size of the RAN fleet, Sikorsky Australia RAN PMIs take around four months.
https://www.australiandefence.com.au/def...r-overhaul
On the heels of significantly reduced turnaround times (TAT) at FRCSE for the T-6 and F/A-18E/F aircraft, on August 19, the VL team completed a Planned Maintenance Interval-2N (PMI-2N), an in-depth inspection and maintenance event, on an MH-60R aircraft after just 135 days, a reduction in the overall TAT of 26 days.
https://www.navy.mil/Press-Office/Press-...-aircraft/
Für PMI-1 sind im geteilten Wartungsplan aktuell 120 Tage veranschlagt. Früher waren es drei bis vier Wochen mehr.
100%ig sind Vergleiche natürlich nie, aber die Intervalllänge ist definitiv kein Problem beim NH90. Über die Gründe für die Verfügbarkeitsdefizite haben wir im passenden Strang lang und breit diskutiert, das muss jetzt hier auch nicht wieder durchgegangen werden.
