Gestern, 21:33
Da ich es manchmal mag, den advocatus diaboli zu spielen - mal ein (relativ) deutliches Gegenbeispiel zu der Berichterstattung mancher (möglicherweise manchmal tendenziöser) Meldungen: Die US-Wirtschaft scheint wider Erwarten und wider vieler Meldungen doch teils deutlich zu wachsen...
Trump fährt einen riskanten Kurs, aber wenn es tatsächlich klappen sollte, was er andenkt, dann ziehe ich den Hut. Wenn es aber in die Hosen geht, dann reichen die fauligen Eier und Tomaten wohl kaum mehr...
Schneemann
Zitat:Economy posts sturdy growth in 2nd quarter but tariffs again skew the numbershttps://eu.usatoday.com/story/money/2025...428251007/
President Donald Trump’s global trade war has again distorted the broadest snapshot of the U.S. economy – this time creating a brighter picture.
The economy grew solidly in the second quarter but forecasters traced the showing to the reversal of a tariff-related import surge that caused output to shrink early this year. [...] The nation’s gross domestic product, the value of all goods and services made in the U.S., grew at a seasonally adjusted annual rate of 3% in the April-June period, the Commerce Department said July 30. Economists surveyed by Bloomberg had forecast a 2.4% increase. Trump boasted about the performance in a post on Truth Social, saying the Federal Reserve, which meets at 2 p.m. Wednesday, should now cut interest rates.
Trump fährt einen riskanten Kurs, aber wenn es tatsächlich klappen sollte, was er andenkt, dann ziehe ich den Hut. Wenn es aber in die Hosen geht, dann reichen die fauligen Eier und Tomaten wohl kaum mehr...
Schneemann