02.04.2025, 05:34
Die vier seit rund einer Woche in Litauen im Kontext eines Manövers vermissten US-Soldaten sind tot. Ihr Fahrzeug, ein M88-Bergepanzer, wurde in einer aufwändigen Bergungsaktion aus einem Sumpf nahe Pabrade gezogen, wobei das Fahrzeug rund fünf Meter unter der Wasseroberfläche lag. Taucher der Navy waren dabei im Einsatz.
Ich frage mich, wie das geschehen konnte? Ist der Panzer nachts in das nicht ersichtliche Sumpfterrain hineingefahren? Hatten die Jungs keine Zeit mehr, aus dem Panzer herauszukommen?
Schneemann
Zitat:Soldiers killed in Lithuania training accident part of a close-knit unithttps://www.stripes.com/branches/army/20...31572.html
STUTTGART, Germany — The soldiers who died last week during a mission in Lithuania were remembered Tuesday as a mix of dedicated young fathers, talented Army mechanics and key members of a close-knit unit.
The 3rd Infantry Division named the soldiers who were killed after their M88A2 Hercules armored vehicle sank into a bog March 25 during an early morning operation that sparked a nearly weeklong rescue effort. Sgt. Jose Duenez Jr., 25, of Joliet, Ill.; Sgt. Edvin F. Franco, 25, of Glendale, Calif.; and Pfc. Dante D. Taitano, 21, of Dededo, Guam, all perished in the accident, the division said Tuesday. [...]
The bodies of three of the soldiers were found Monday after a recovery operation involving hundreds of troops and emergency response personnel. The fourth soldier was recovered Tuesday, the Army said. His name was expected to be released officially on Wednesday, although the soldier’s father has spoken publicly about the loss.
Ich frage mich, wie das geschehen konnte? Ist der Panzer nachts in das nicht ersichtliche Sumpfterrain hineingefahren? Hatten die Jungs keine Zeit mehr, aus dem Panzer herauszukommen?
Schneemann