30.01.2016, 19:37
Die verschiedenen Daten, die hier für die CH-47F und CH-53K herumschwirren kommen mir arg "fischig" vor, vor allem vor dem Hintergrund, dass sie im Falle der CH-53K teilweise auf dem Level oder unter dem der CH-53E liegen. Und die soll ja von der K ersetzt und in Sachen Leistung deutlich übertroffen werden.
Deshalb hier offizielle Angaben der Hersteller: (CH-47F und CH-53K (hier natürlich teilwiese noch nicht in der Praxis bestätigt))
Es wundert mich auch, dass beim CH-47F Block 2 durch den Austausch von Triebwerken, Rotorblättern und einem Umbau der Tanks solche immensen Leistungsteigerungen zustandekommen sollen.
Hier noch ein Überblick zum Block 2:
https://www.flightglobal.com/news/articl...an-410729/
Deshalb hier offizielle Angaben der Hersteller: (CH-47F und CH-53K (hier natürlich teilwiese noch nicht in der Praxis bestätigt))
Zitat:CH-47 Technical Specificationshttp://www.boeing.com/defense/ch-47-chin...ifications
Rotor Diameter 18.29 m (60 ft)
Length with Rotors Operating 30.14 m (98 ft, 10.7 in)
Fuselage 15.46 m (50 ft, 9 in)
Height 5.68 m (18 ft, 7.8 in)
Fuselage Width 3.78 m (12 ft, 5 in)
Fuel Capacity 45,000 lb (20, 411 kg) class 81,000 lb (36, 700 kg) max gross takeoff
Maximum Speed 302 km/h (170 KTAS)
Cruise Speed 291 km/h (157 KTAS)
Mission Radius 200 nm (370.4km)
Service Ceiling 6,096 m (20,000 ft)
Max Gross Weight 22,680 kg (50,000 lbs)
Useful Load 24,000 lbs (10,886 kg)
Zitat:CH-53K Helicopterhttp://www.sikorsky.com/Pages/Products/M...CH53K.aspx
Cruise Speed and Range values represent anticipated performance at Sea Level Standard conditions
Powerplant and fuel system
Number of Engines 3
Engine Type T408-GE-400
T408 Engine 7,500 shp (5,595 kw)
Performance
Maximum Gross Weight (Internal Load) 74,000 lbs (33,566 kg)
Maximum Gross Weight (External Load) 88,000 lbs (39,916 kg)
Cruise Speed 141 kts (261 km/h)
Range 460 nm (852 km)
AEO Service Ceiling 14,380 ft (4,383 m)
HIGE Ceiling (MAGW) 13,630 ft (4,155 m)
HOGE Ceiling (MAGW) 10,080 ft (3,073 m)
Accommodations
Cabin Length 30 ft (9.1 m)
Cabin Width 9 ft (2.7 m)
Cabin Height 6.5 ft (2.0 m)
Cabin Area 270 ft2 (24.6 m2)
Cabin Volume 1.755 ft3 (9.1 m3)
Es wundert mich auch, dass beim CH-47F Block 2 durch den Austausch von Triebwerken, Rotorblättern und einem Umbau der Tanks solche immensen Leistungsteigerungen zustandekommen sollen.
Hier noch ein Überblick zum Block 2:
Zitat:A development contract for a Block 2 version of the CH-47F could be awarded in Fiscal 2017, with remanufactured airframes starting to roll off Boeing’s assembly line near Philadelphia beginning in 2020, Col Rob Barrie, CH-47 project manager, says in an interview.
The Block 2 upgrade should raise the maximum take-off weight of the CH-47F by 8% to 24,500kg (54,000lb). At the same time, the army will reduce weight by about 90kg by consolidating a main fuel tank and two auxiliary fuel tanks into two tanks, one on each side of the aircraft.
As the weight of the aircraft increases, the outdated airfoils of the rotor blades could be replaced by composite blades featuring modern design techniques, including swept leading edges, anhedral tips and better aerodynamic shaping, Barrie says.
The existing T55-714A engine is likely to remain the standard through Block 2, but the army could boost the power capacity of the transmission and drive train to eventually accept a new engine, he says.
https://www.flightglobal.com/news/articl...an-410729/