15.08.2013, 09:29
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.marineforum.info/html/daily_news.html">http://www.marineforum.info/html/daily_news.html</a><!-- m -->
und aktualisiert:
Zitat:...(nicht Marine, schwimmt aber trotzdem)
10 August
INDIA
During a ceremony at Visakhapatnam the Indian coast guard commissions inshore patrol vessel RAJVEER (88) … 7th of eight IPVs to be built by GRSE (Kolkota)
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und aktualisiert:
Zitat:14 August<!-- m --><a class="postlink" href="http://de.ria.ru/politics/20130814/266666958.html">http://de.ria.ru/politics/20130814/266666958.html</a><!-- m -->
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INDIA
Update: Cause of explosion on board submarine SINDHURAKSHAK still unclear, but most sources suspect explosion of hydrogen gas originating from battery banks … MoD: “standard operating procedures may not have been followed” (during battery charging) … submarine was prepared for patrol at the time of the fire and was fully loaded with weapons, including torpedoes and cruise missiles … reports that SINDURAKSHAK may be written off as total loss (ruptured pressure hull) … all 18 persons on board probably killed … worst Indian naval disaster in peace time … berthed alongside sister boat SINDHURATNA also damaged.
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Zitat:U-Boot-Explosion in Indien: Alle vermissten Besatzungsmitglieder tot
16:09 14/08/2013
NEU-DELHI, 14. August (RIA Novosti). ...
Das U-Boot sollte zu einer Patrouille auslaufen und war deshalb voll bewaffnet. Der Brand wurde laut Medien durch die Explosion von Torpedos und Raketen an Bord ausgelöst. Das 1997 in Dienst gestellte dieselelektrische U-Boot aus russischer Produktion war erst in diesem Jahr im nordrussischen Sewerodwinsk generalüberholt worden.
Die Zeitung „India Today“ berichtete unter Hinweis auf einen Marinesprecher, dass vermutlich Probleme beim Aufladen der Batterien des Bootes die Explosion ausgelöst hatten. Bei einer Explosion im Batterie-Raum der INS Indhurakshak war bereits im Februar 2010 ein Matrose getötet worden.