24.07.2009, 15:03
Halo, CoRTeX92 ich finde auf anhieb den Link in web nicht ich hatte mir die Daten einmal kopiert. Sobald ich ihn habe werde ich ihn posten wenn du Daten von airpower.at hast dann bitte poste sie ebenfalls. Ich habe aber noch auf meinen Rechner einige Daten zum F22, EF2000, Rafale vs der Su35 gespeichert dort auch die RCS Daten.
Wenn Interesse, zum Vergleichen.
Desweitere gute Infos zur F22,F35,Rafale,EF2000 findest du auf airforce technology.
Zu Ef2000:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.airforce-technology.com/projects/ef2000/">http://www.airforce-technology.com/projects/ef2000/</a><!-- m -->
Zu F35:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.airforce-technology.com/projects/jsf/">http://www.airforce-technology.com/projects/jsf/</a><!-- m -->
Zu F22:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.airforce-technology.com/projects/f22/">http://www.airforce-technology.com/projects/f22/</a><!-- m -->
Explizit zum EF2000 BVR kill Verhältnis zur Su35 also zum Ergebniss der DERA Studie. Das kommt daher zur Stande weil bei der DERA Studie der Kampf unter Labor Bedingungen stattfand also RCs der jeweiligen Flugzeuge gegen ihre jeweilige Radarempfindlichkeit.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://typhoon.starstreak.net/Eurofighter/tech.html">http://typhoon.starstreak.net/Eurofighter/tech.html</a><!-- m -->
Auf diesen Seiten findet man keine Infos zum RCs dafür aber zu allen sonstigen Daten der verschiedenen Kampfflugzeuge. Sobald ich den Link von der DERA Studie wieder finde werde ich ihn selbstverständlich nachreichen.
Wenn Interesse, zum Vergleichen.
Zitat:Comparison among F-22A, Su-35, EF-2000, and RAFALE C
1. Normal take-off:
* F-22A: 27,200 kg
* Su-35: 25,300 kg
* EF-2K: 17,000 kg
* Rafale: 15,000 kg
2. MTOW:
* F-22A: 28,120 kg
* Su-35: 34,500 kg
* EF-2K: 23,500 kg
* Rafale: 24,500 kg
3. Internal Fuel:
* F-22A: 9,330 kg
* Su-35: 11,500 kg
* EF-2K: 5,000 kg
* Rafale: 4,750 kg
4. Maximal Payload:
* F-22A: unknown
* Su-35: 8,000 kg
* EF-2K: 7,500 kg+
* Rafale: 9,500 kg
5. Maximal Speed, 11,000 m:
* F-22A: 2.00 Mach+ (2.25 ~ 2.42 Mach)
* Su-35: 2.25 Mach
* EF-2K: 2.00 Mach+ (2.25 Mach)
* Rafale: 1.80 Mach+ (2.00 Mach)
6. Maximal speed, 200 m:
* F-22A: 800 kts
* Su-35: 1,400 km/hr
* EF-2K: 1.14 Mach
* Rafale: 750 kts
7. Climb rate:
* F-22A: 350 m/sec, sea-level
* Su-35: 280 m/sec+, 1,000 m
* EF-2K: 315 m/sec+, sea-level
* Rafale: 305 m/sec+, sea-level
8. Operational Altitude:
* F-22A: 70,000 fts
* Su-35: 59,000 fts
* EF-2K: 65,000 fts
* Rafale: 55,000 fts
9. Ferry range:
* F-22A: 3,500 km (Internal Fuel)
* Su-35: 4,500 km (Internal Fuel + 2000 L tanks*2)
* EF-2K: 2,600 km (Internal Fuel)
* Rafale: > 2,100 km (Internal Fuel)
10. Acceleration:
* F-22A: unknown.
* Su-35: 13.8 secs from 600 km/hr to 1,100 km/hr, and 8 secs from 1,100 km/hr to 1,300 km/hr(with 50% internal fuel, standard A-A configuration, and height of 1,000 m).
* EF-2K: less than 20 seconds from 200 kts to Mach 0.9 (Twin-seaters with one 1,000 L tank and two ASRAAM, altitude unknown).
* Rafale: around 20 seconds from 300 km/hr to 1,000 km/hr at low altitude.
11. Normal upper G-limit:
* F-22A: +9.5G
* Su-35: +9.0G
* EF-2K: +9.0G
* Rafale: +9.0G
12. T/W ratio of normal take-off(AB / Max. Mil.):
* F-22A: 1.17 ~ 1.30 / 0.85 ~ 0.87
* Su-35: 1.10 ~ 1.15 / 0.69 ~ 0.70
* EF-2K: 1.08 ~ 1.14 / 0.72 ~ 0.83
* Rafale: 1.02 ~ 1.03 / 0.68 ~ 0.69
13. Take-off with standard A-A configuration:
* F-22A: 244 m
* Su-35: 400 to 450 m
* EF-2K: 228 ~ 275 m(Emergency take-off)to 457 m(Normal take-off).
* Rafale: 400 m
14. Landing:
* F-22A: unknown.
* Su-35: 650 m(with the help of braking and parachute)
* EF-2K: 500 to 700 m
* Rafale: 400 m(with the help of braking only)
15. Radar's range:
* F-22A: Tracking target of RCS = 1 m2 at the range of 200 km away --> Detecting target of RCS = 3m2 at the range of 375 to 440 km away theoretically --> 329 ~ 386.
* Su-35: Detecting target of RCS = 3m2 at the range of 350 to 400 km away --> 307 ~ 351.
* EF-2K: Tracking target of RCS = 5 m2 at the range of 160 ~ 185 km away --> Detecting target of RCS = 3m2 at the range of 200 to 272 km away theoretically --> 175 ~ 239.
* Rafale: Detecting target of RCS = 5 m2 at the range of 130 ~ 148 km away --> Detecting target of RCS = 3m2 at the range of 114 to 130 km away theoretically --> 100 ~ 114.
16. Maximal horizontal scanning angle of Radar:
* F-22A: +/- 60 degrees
* Su-35: +/-120 degrees
* EF-2K: +/- 70 degrees
* Rafale: +/- 60 degrees
17. Capability of multiple target engagement:
* F-22A: Tracking 100 and engaging 6+.
* Su-35: Tracking 30 and engaging 8.
* EF-2K: Tracking 20+ and engagine 6 to 8.
* Rafale: Tracking 40 and engaging 4 to 6.
18. Frontal minimal RCS / Ratio of RCS / Ratio of range being detected:
* F-22A: 0.00015 ~ 0.0006 m2 --> 1 ~ 4 --> 1.00 ~ 1.41
* Su-35: 1.0 ~ 3.0 m2 --> 6666 ~ 20000 --> 9.03 ~ 11.89
* EF-2K: 0.1 ~ 0.5 m2 --> 666 ~ 3333 --> 5.08 ~ 7.60
* Rafale: 0.1 ~ 0.2 m2 --> 666 ~ 1332 --> 5.08 ~ 6.04
19. Su-35 v.s other western fighters:
* Theoretically, F-22A shall be able to detect / track Su-35 at the range of 285 to 440 km / 200 to 308 km away in head to head engagement.
* Theoretically, Su-35 shall be able to detect / track F-22A at the range of 29 to 48 km / 17 to 34 km away in head to head engagement.
* Theoretically, EF-2K shall be able to detect / track Su-35 at the range of 153 to 272 km / 107 to 163 km away in head to head engagement.
* Theoretically, Su-35 shall be able to detect / track EF-2K at the range of 150 to 256 km / 90 to 180 km away in head to head engagement.
* Theoretically, Rafale shall be able to detect / track Su-35 at the range of 87 to 130 km / 52 to 91 km away in head to head engagement.
* Theoretically, Su-35 shall be able to detect / track Rafale at the range of 150 to 203 km / 90 to 142 km away in head to head engagement.
Desweitere gute Infos zur F22,F35,Rafale,EF2000 findest du auf airforce technology.
Zu Ef2000:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.airforce-technology.com/projects/ef2000/">http://www.airforce-technology.com/projects/ef2000/</a><!-- m -->
Zu F35:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.airforce-technology.com/projects/jsf/">http://www.airforce-technology.com/projects/jsf/</a><!-- m -->
Zu F22:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.airforce-technology.com/projects/f22/">http://www.airforce-technology.com/projects/f22/</a><!-- m -->
Explizit zum EF2000 BVR kill Verhältnis zur Su35 also zum Ergebniss der DERA Studie. Das kommt daher zur Stande weil bei der DERA Studie der Kampf unter Labor Bedingungen stattfand also RCs der jeweiligen Flugzeuge gegen ihre jeweilige Radarempfindlichkeit.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://typhoon.starstreak.net/Eurofighter/tech.html">http://typhoon.starstreak.net/Eurofighter/tech.html</a><!-- m -->
Auf diesen Seiten findet man keine Infos zum RCs dafür aber zu allen sonstigen Daten der verschiedenen Kampfflugzeuge. Sobald ich den Link von der DERA Studie wieder finde werde ich ihn selbstverständlich nachreichen.