Folgende Warnungen sind aufgetreten:
Warning [2] Undefined array key 0 - Line: 1670 - File: showthread.php PHP 8.4.8 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 157 errorHandler->error
/showthread.php 1670 errorHandler->error_callback
/showthread.php 916 buildtree

Pakistan
Und hier nun die Originalnachricht der Washington Post. Allerdings muss ich bei diesen Nachrichten mal kritisch einwenden, dass ich schon vor Monaten in der IHT (also in der internationalen Ausgabe der New York Times) von geheimen Übereinkünften des pakistanischen Militärs und der damaligen Regierung, datierend auf Ende 2007 oder Anfang 2008, gelesen hatte. In diesen Übereinkünften bzw. dieser Überienkunft wurde der CIA eine geheime Operationsbasis für ihre Predatordrohnen eingeräumt und damit wohl auch implizit auch die Möglichkeit, zuzuschlagen. Von daher sind das keine so vollkommen neuen Nachrichten. Ich würde hier immer auch die Janusköpfigkeit und die inneren Widersprüche und gegenläufigen Handlungsmuster der pakistanischen Regierungs- und Sicherheitskreise betonen wollen. Mit der einen Hand werden Islamisten gefördert, mit der anderen bekämpft.

Zitat:Pakistan and U.S. Have Tacit Deal On Airstrikes

By Karen DeYoung and Joby Warrick
Washington Post Staff Writers
Sunday, November 16, 2008; Page A01

The United States and Pakistan reached tacit agreement in September on a don't-ask-don't-tell policy that allows unmanned Predator aircraft to attack suspected terrorist targets in rugged western Pakistan, according to senior officials in both countries. In recent months, the U.S. drones have fired missiles at Pakistani soil at an average rate of once every four or five days.

The officials described the deal as one in which the U.S. government refuses to publicly acknowledge the attacks while Pakistan's government continues to complain noisily about the politically sensitive strikes.

The arrangement coincided with a suspension of ground assaults into Pakistan by helicopter-borne U.S. commandos. Pakistani President Asif Ali Zardari said in an interview last week that he was aware of no ground attacks since one on Sept. 3 that his government vigorously protested.
...

Quelle:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/con...id=topnews

Nachrichten in diesem Thema

Gehe zu: