13.10.2005, 21:05
Bleibt immer noch die Frage des Antriebs. Der ist bekanntlich ausgebaut worden und ihn wieder da reinzubekommen, dürfte ein ziemlicher Akt sein.
Zitat:Please read carefully. My opinion only..the technology does exist to change the power plants without a large pier side crane. Whether or not the PLAN has it I don't know. I know the USN has pulled reduction gears {they are very large} out of carriers. Also replaced nuclear power plants power cores. This is accomplished by cutting large holes in the decks above and rigging a crane in the hangar deck and lifting them out. The hangar on the Varyag has to be at least 6.5 meters high. High enough for a heavy lift crane. The engines could be disassembled in sections and then lifted out. And the new one lifted down and assembled in the engine room. Or as in the case of the USS Saratoga in the '70's a hole was cut in the side of the ship.- zumindest die theoretische Möglichkeit besteht, und auf den Bildern dieser drei Jahre war der rückwärtige Teil der Varjag immer durch Container verstellt, so dass es sogar möglich gewesen wäre, die Seite aufzuschneiden und anschließend wieder zu verschweissen.
Zitat:Posted by a contributor over at keymags forum...das SDF garniert dieses Posting noch mit folgender Meldung, die sich auch im CMF findet:
"I've just been informed by friends in the Brazilian Mavy that recently in the last months a high ranking delegation of the Chinese Navy (PLAN) toured the Brazilian aircraft carrier and made a great many questions regarding how we operated our CV, number of pilots on board, Air wing personel, and the procedures for training of the landing signals officers..
Could this be another tip that they are finally going to build and operate their own carriers..
The Brazilian Navy officer also said they were the "most interested and thorough foreign visitors to the São Paulo" since it was received by the Brazilian Navy
Tough and precise questions...
Regards, Hammer"
Zitat:Russian Industry Shows Its Stuff
By Butowski, Piotr
MAKS'2005 was marked by technology innovations and some important international agreements
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CHINESE INTEREST IN Su-33
Chinese interest in aircraft carriers has entered an active phase, and a Chinese delegation visited MAKS'2005 to carefully study all the necessary technologies. A presentation of the Su-33 and Su- 27KUB (Su-33UB) shipborne fighters was specially arranged for the Chinese party, including a late-evening Su-27KUB demonstration flight during the show. The Su27KUB, which was not included in the official list of aircraft on display, was only present at MAKS for half a day. It was brought from Saki, Ukraine, where it is being tested, specifically for the purpose of being presented to the Chinese delegation.
At the beginning of August, before the MAKS exhibition, a Chinese delegation visited St Petersburg, where it listened to presentations by representatives of the Nevskoye PKB ship design bureau, the designer of Russian aircraft carriers, as well as to other companies cooperating with Nevskoye PKB. The Chinese also examined aircraft carrier equipment, including automatic landing systems and arresting devices. The Chinese probably visited also the Ukrainian shipyard in Mykolayiv, which has built all Soviet aircraft carries, including the Admiral Kuznetsov and Varyag.
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![[Bild: radar2.jpg]](http://mitglied.lycos.de/phpproject/images/radar2.jpg)
Zitat:spooky postetedas war mein Fehler
wie kommst du auf 150km?
Zitat:spooky postetedamit lieferst Du aber nur Wasser auf meine Mühlen:
zur verdeutlichung des radarhorizonts:
1000m flughöhe würde ich nicht mehr als tiefflieger bezeichnen.
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Zitat:spooky postetehmmm - möglicherweise einfach mangelhafter Zerstörer-Entwurf - da drängt sich doch der Vergleich zur 167 auf, die als Vorgängertyp 051 B zum 051 C bezeichnet werden kann; "167 Shenzhen, was launched in October 1997 and commissioned in late 1998" - und, möchte man anmerken, wurde seither intensiv getestet. Und dann ist das ein missglückter Entwurf, auf dessen Basis die Chinesen rund 7 Jahre später zwei Flugabwehr-Zerstörer bauen :frag:
alles in allem kann ich immer noch keinen grund dafür erkennen, wie man aus einem (möglicherweise einfach mangelhaften) zerstörer-entwurf, einen triftigen grund für den einsatz eines trägers ableiten kann.
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Zitat:spooky postetedas ist falsch: die Inder z.B. setzen die KA-31 auch von ihren Talwar (Krivak III) Fregatten ein
afaik setzt auch kein land aew helis von (nicht-träger) schiffen ein (also fregatten, zerstörer usw.).....
Zitat:For carrier-based airborne early warning (AEW), the Russian Kamov Ka-31 naval helicopter has been considered by the PLAN.Damit hast Du die Verbindung, die hier geknüpft wurde: Einsatz von KA-31 von einem anderen Schiff (= Träger) aus, und dafür mehr Raketen auf dem begleitenden Flugabwehrzerstörer <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.sinodefence.com/navy/surface/051c.asp">http://www.sinodefence.com/navy/surface/051c.asp</a><!-- m -->
Zitat:Erich postete
....Die AEW Kapazität muss also - wenn die 051 C Raketenzerstörer <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.sinodefence.com/navy/surface/051c.asp">http://www.sinodefence.com/navy/surface/051c.asp</a><!-- m --> auf eigene Helotransportmöglichkeit verzichten - von anderen Schiffen mitgeführt werden.
Eine denkbare Möglichkeit wäre, dass die Varjag tatsächlich operational gemacht wird - dann würde die AEW-Kapazität von der Varjag mitgeführt, die 051 C Typen wären die Flugabwehr-Begleitschiffe, also Teil einer künftigen CBG. ....
Zitat:spooky postetedas mag sein .... lässt sich aber mit der Zeit feststellen;
ich hab vielmehr den eindruck, dass hier eine verbindungen zwischen zwei themen erzeugt wird, die so nicht gegeben ist aber dafür einem chinesischen träger "hype" vorschub liefert.