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Normale Version: Chengdu Aircraft Industry J-10
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J-10 Standvideo
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.cnmil.net/bbs/attachment/Type_wmv/2005-7-22-F-10video.wmv">http://www.cnmil.net/bbs/attachment/Typ ... 0video.wmv</a><!-- m -->
Die Musik wirkt ausgesprochen drollig in Verbindung mit der gekonnten Kameraführung... Big Grin
Nunja für den der das gefilmt hat, ist diese Aktion nicht ganz ungefährlich, denn China ist ein anderer Staat als Deutschland. Hätten sie den wärend seiner Aufnahmen erwischt, wäre das für Ihn weniger erfreulich gewesen (in Dtl. wäre er wahrscheinlich mit einer Verwarnung weggekommen aber in China ... naja...).
Zitat:Cluster postete
Nunja für den der das gefilmt hat, ist diese Aktion nicht ganz ungefährlich, denn China ist ein anderer Staat als Deutschland. Hätten sie den wärend seiner Aufnahmen erwischt, wäre das für Ihn weniger erfreulich gewesen (in Dtl. wäre er wahrscheinlich mit einer Verwarnung weggekommen aber in China ... naja...).
Das ist eine sehr gewaagte Annahme - denn es gibt zwei Möglichkeiten: entweder ist es so wie du sagtst oder aber China wollte dass dieses Video bekannt wird. Von Qualität und Art der Aufnahme lässt sich bei den Chinesen NIE schliessen ob es sich um eine offizielle oder inoffizielle Quelle handelt. Die Logik legt hier jedoch Nahe dass es eine offizielle Aufnahme ist - denn dem zu erwartenden minimalen Gewinn für den Filmer steht eine zu grosse Strafe gegenüber als dass sich der Aufwand lohnen würde. Es ist also wahrscheinlich dass wir genau das sehen was wir sehen sollen.
Zitat:China is developing an advanced version of the Chengdu Aircraft Industrial Corporation (CAC) J-10 multirole fighter aircraft, referred to as the Super-10, with a more powerful engine, thrust-vector control, stronger airframe and passive phased-array radar, according to Russian sources.....
Quelle: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.armypress.com">http://www.armypress.com</a><!-- m -->
Quelle: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.janes.com/defence/air_forces/news/jdw/jdw060109_2_n.shtml">http://www.janes.com/defence/air_forces ... _2_n.shtml</a><!-- m -->
Erste offizielle Bilder sind nun endlich aufgetaucht:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://news.xinhuanet.com/mil/2006-12/29/xinsrc_38212032915031402060219.jpg">http://news.xinhuanet.com/mil/2006-12/2 ... 060219.jpg</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://news.xinhuanet.com/mil/2006-12/29/xinsrc_38212032915039062486121.jpg">http://news.xinhuanet.com/mil/2006-12/2 ... 486121.jpg</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://news.xinhuanet.com/mil/2006-12/29/xinsrc_3721203291503734789518.jpg">http://news.xinhuanet.com/mil/2006-12/2 ... 789518.jpg</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forum.keypublishing.co.uk/attachment.php?attachmentid=149254">http://forum.keypublishing.co.uk/attach ... tid=149254</a><!-- m -->
Hier ein offizielles Video aus dem chinesischen TV. Hochgeladen bei youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=XDhnZIx-hwc
Scorpion82 schrieb:...

http://www.youtube.com/watch?v=XDhnZIx-hwc

Hm, 2 verschiedene Anstriche. Die 8-10 Maschinen, die bei der Pilotenbesprechung im Hintergrund stehen, sind nicht die (1-2), die man anschliessend anrollen, vorbeifliegen und beim Betanken sieht. Ist mal wieder völlig unklar wieviele sie haben.

Durch die Schnitte im Film ist das Heck der Maschinen mit Tarnanstrich nie gut zu sehen, hätte mich interessiert ob sie einen Fanghaken montiert haben Big Grin
wer noch mehr gute Fotos sehen will, der schaue mal hier rein !

http://www.secretprojects.co.uk/forum/in...l#msg10197

und hier das passende Video dazu
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=-kvJsrCbJiY&eurl=">http://www.youtube.com/watch?v=-kvJsrCbJiY&eurl=</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tudou.com/programs/view/PsmxfYBjRsU/">http://www.tudou.com/programs/view/PsmxfYBjRsU/</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://freebsd48.googlepages.com/j10_cctv7.flv">http://freebsd48.googlepages.com/j10_cctv7.flv</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://player0.tudou.com/flv/003/798/803/3798803.flv">http://player0.tudou.com/flv/003/798/803/3798803.flv</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.avic1.com.cn/web/index.htm">http://www.avic1.com.cn/web/index.htm</a><!-- m -->
__________________
zur Zahl der Maschinen gibt es diverse Spekulationen bei den "China-Watchers" in den diversen Foren, z.B.
Zitat:Anyway, most of the pictures here are of the new J-10 regiment of the 3rd Division. Please note 3rd Division pilot jacket badge has changed to one with a J-10 silhouette.

It appears there are 24 pilots, indicating a regiment size of 24 planes. Note G suit pants, which we see a lot more with recent PLAAF pictures than a decade ago.

One of the pictures here is actually a 44th Division J-10, along with a J-11 of possibly, the 1st or 2nd Division. The plane seems to show modifications of later J-10 batches than those of J-10s that appeared with the 44th before. This includes the uplink on the back.

Looks like a maintenance crew of four per plane, less than the 7 or 8 assigned to a J-11/Su-27/30.
und
Zitat:
Zitat:I must be going blind here, because the number on that J-10 looks to be 80754

Yes I thought so too, though I thought the "8" is an optical illusion where "5" should be the real number. First digit 5 and fourth digit 5 - 11 would be 44 or 44th division.

I am personally surprised at the high serial number of 74. The reasons for this is, assuming that each regiment has an average of 24 planes---

130th Regiment should be counted from 01 to 24. We have seen only one J-10 picture from this, with serial 50150 or plane No. 10.

131th Regiment would be 25 to 49. Almost all pics of the 44th's J-10s are of this regiment but were all taken in 2004 before the numbering system were revised. (41X5X). Should be 5025X to 5045X.

132nd Regiment would be 50 to 74. Funny that this regiment is number 132, since Chengdu AC is Factory no. 132 in PLA terms.

So I really don't know what is happening on the 44th, or to what matter are they reorganized. Hard to believe they would have 70+ J-10s alone in one division and all three regiments are equipped with it.

Die J-10 hat wohl definitv keinen Fanghaken, allerdings geistern inzwischen Computer-Bilder durchs Netz, die der J-10 ein zweites Triebwerk gönnen und in Zusammenhang mit Spekulationen zu einer Trägervariante gezeigt werden
Erich schrieb:Die J-10 hat wohl definitv keinen Fanghaken, allerdings geistern inzwischen Computer-Bilder durchs Netz, die der J-10 ein zweites Triebwerk gönnen und in Zusammenhang mit Spekulationen zu einer Trägervariante gezeigt werden

Ei Weiss. Deshalb der " Big Grin ". Trotzdem würde ich auf Staffelmarkierungen und Nummern nichts geben, das ist stets das erste Ziel bei Irreführungen, auch von offizieller Seite.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.boston.com/news/world/asia/articles/2007/01/06/china_unveils_indigenous_fighter_jet/">http://www.boston.com/news/world/asia/a ... ghter_jet/</a><!-- m -->
Zitat:China unveils indigenous fighter jet

By Benjamin Kang Lim | January 6, 2007

BEIJING (Reuters) - China has unveiled its Jian-10 multi-role indigenous fighter jet, marking a "historic leap forward" and narrowing a technological gap with major military powers, state media said on Saturday.
...
"The Jian-10 is superior to the SU-27 but inferior to the SU-30,"...
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.iht.com/articles/2007/02/08/news/fighter.php">http://www.iht.com/articles/2007/02/08/news/fighter.php</a><!-- m -->
Zitat:China adds jet fighter that rivals world best
By David Lague Published: February 8, 2007

BEIJING: For more than two decades, China has labored to build its first state-of-the-art jet fighter as part of the country's drive to become a leading military power......
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.sinodefence.com/news/2007/news07-04-17.asp">http://www.sinodefence.com/news/2007/news07-04-17.asp</a><!-- m -->
Zitat:17 April 2007

J-10 Fighter to be Fitted with a Chinese-Made Engine

Chinese media reported on 15 April that the Chengdu J-10 fighter was to be fitted with a indigenously-built engine "within this year".

According to the report, a senior official of Chengdu-based 611 Aircraft Design Institute recently told the press that although the early production variant of the J-10 was fitted with a foreign-made engine for lower risk, the fighter would certainly be fitted with a Chinese indigenous engine, and this was likely to happen this year.
....
obwohl woa inzwischen eigene - chinesische - Turbinen zur Verfügung stehen geht der Erwerb russischer Antriebe offenbar weiter
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.flightglobal.com/articles/2007/05/22/213957/china-and-russia-agree-j-10-powerplant-contract.html">http://www.flightglobal.com/articles/20 ... tract.html</a><!-- m -->
Zitat:DATE:22/05/07
SOURCE:Flight International


China and Russia agree J-10 powerplant contract
By Siva Govindasamy

Rosoboronexport brokers $300 million deal for Beijing's new indigenous fighter. China has signed a contract with Russia's Rosoboronexport arms agency to buy 100 modified Salyut AL-31FN engines to power its indigenously designed and produced Chengdu J-10 fighter....
könte auf eine hohe Produktionsrate hindeuten
... oder auf Probleme mit den chinesischen Triebwerken.
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